تبدیل پایان نامه به کتاب به زبان ساده


نویسنده:
دسته‌ها: رپورتاژ
چهارشنبه 8 آذر 1402

تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند یک گام بزرگ برای دانشجویانی باشد که با افتخار از پایان نامه ی خود دفاع کرده اند. اگرچه در نگاه اول احساس کنید که همان نوشته ی پایان نامه می تواند مستقیم برای کتاب استفاده شود اما ویرایش های بسیاری در طول این پروسه مطرح می شود. اگر پایان نامه ی شما نتیجه و یا پروسه ی جذابی داشته باشد می تواند برای عموم مردم جذاب باشد. در این مقاله به چگونگی تبدیل پایان نامه به کتاب و مزایای انجام آن می پردازیم.

تفاوت میان یک پایان نامه و کتاب

برای تبدیل پایان نامه به کتاب نیاز است در ابتدا درکی کلی از تفاوت این دو داشته باشیم. در این بخش به صورت خلاصه به برخی از این تفاوت ها می پردازیم؛

1.‌ کتاب لحنی روایی دارد اما پایان نامه گزارشی مستند با لحن علمی است: در یک کتاب هر کسی می تواند با لحن روایی ارتباط برقرار کند. در کتاب خواننده باید از خواند لذت ببرد اما در پایان نامه اصل بر روایتی علمی و صریح است. متون علمی مانند پایان نامه ممکن است برای عموم حوصله سربر باشند. افراد هنگام مطالعه ی کتاب قصد دارند علاوه بر دریافت اطلاعات علمی، سرگرم شوند.

2. پایان نامه پاسخی طولانی و مفصل به یک پرسش است اما کتاب بسط ذهنی یک ایده و یا پاسخ است: کتاب ها برای سوالات ما جواب ارائه می دهند و آن را از نظر علمی برای ما بسط و گسترش می دهند. در مقابل یک پژوهشگر در پایان نامه با بی نهایت پرسش رو به رو است که نیاز دارد تک به تک آن ها را توضیح دهد.

چگونگی تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب پروسه ای طولانی است که برای انجام آن باید اطلاعات خود را درباره ی نگارش انواع متون، اندکی بالا ببرید. مشخص کردن این که مخاطبان شما دقیقاً چه گروهی هستند در روند نگارش و استخراج کتاب از پایان نامه اهمیت دارد. اگر گستردگی مخاطبان شما زیاد است لازم است لحن خود را از ابتدا ساده تر و کم تر علمی کنید. شما نیاز دارید اطلاعات را به ساده ترین روش منتقل کنید. در ادامه مجموعه قدم های ابتدایی تبدیل پایان نامه به کتاب را برای شما لیست کرده ایم؛

  1. یک جدول زمانی برای پایان هر بخش از کتاب تدوین کنید.
  2. خلاصه هر فصل را از درون بخش های پایان نامه استخراج کنید.
  3. یک بخش مروری بر کتاب بنویسید. این بخش در آینده با تغییراتی می تواند مقدمه کتاب شما باشد.
  4. فهرستی از مطالبی که می خواهید در کتاب مطرح شوند، تهیه کنید.
  5. فهرستی از چرایی نگارش کتاب نیز تهیه کنید.
  6. عنوان های پیشنهادی را لیست کنید و از باقی افراد مشورت بگیرید.
  7. برای دریافت خدمات بیشتر درباره ی تبدیل پایان نامه به کتاب می توانید با ما در همراه شریف در تماس باشید.

مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب

به عنوان یک دانشجوی ارشد و دکتری، تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند یک دستاورد بزرگ برای شما باشد.  در واقع کار شما ثمره ی تلاش ماه ها و شاید سال های شما است. هنگام نگارش پایان نامه به فکر هرکسی می رسد که می شود ای موضوع را بیشتر و بهتر باز کرد. در این زمینه می توانید اطلاعات خودتان را یادداشت کنید و پس از دفاع پایان نامه آن ها را به متن اضافه کرده و کتاب خود را منتشر کنید.

1.‌ به عنوان یک محقق با مهارت بالا شناخته می شوید: اگر به عنوان یک محقق آنقدر کارتان خوب و قابل ارائه باشد، می توانید پایان نامه ی خود را به عنوان کتاب منتشر کنید. جدا از این که کار شما به عنوان یک پایان نامه، با نمره علمی بالا قبول می شود، مهارت های نگارشی شما نیز پذیرفته می شود. اگر پایان نامه ی خود را به کتاب تبدیل کنید، شما به عنوان یک نویسنده نی پذیرفته خواهید شد.

2. درآمدی به عنوان جایزه: کسانی که کارهای علمی و پژوهشی انجام می دهند به این موضوع آگاهی دارند که از نظر مالی تنها هستند. اما هنگامی که پس از تمام کردن پایان نامه، آن را به عنوان کتاب چاپ می کنید، مقداری پول به دستتان می رسد. این مقدار پول می تواند شما را به ادامه ی کار تشویق کند.

3. تبدیل پایان نامه به کتاب می تواند باعث شهرت شود: بسیاری از نویسندگانی که آن ها را به خاطر نوشته های مفید در یک زمینه می شناسید، از چاپ پایان نامه ی خود آغاز کرده اند. پس تردید نکنید! اگر احساس می کنید پایان نامه شما قابل چاپ است آن را چاپ کنید.

جمع بندی

برای تبدیل پایان نامه به کتاب هیچوقت دیر نیست. اگر احساس می کنید که توانایی انتقال ایده ی خود را به طیف گسترده ای از مردم دارید، دوباره دست به قلم شوید. جزئیات علمی پایان نامه ی خود را فراموش کنید و بر اساس مخاطب هدف خود به جذاب ترین روش موضوعات را منتقل کنید.

برای آگاهی از هزینه چاپ کتاب از پایان نامه کافی است با ما در همراه شریف، همراه باشید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

چگونه مهارت ها را ارتقا دهیم؟

بهبود مهارت های شما مثل آموزش تری دی مکس مزایای فوق العاده ای در زندگی حرفه ای و شخصی شما به همراه...

دانلود رایگان افزونه دیجیتس بهمراه آموزش تنظیمات ارسال سریع پیامک

با دانلود رایگان افزونه دیجیتس و فعال سازی آن کاربران می‌توانند فقط با یک شماره موبایل وارد یا عضو وبسایت وردپرسی شما...

افزایش فالوور رایگان در اینستاگرام

همانطور که می دانید این روز ها اینستاگرام مکان تجارت، خرید و فروش و سرگرمی ما ایرانی ها شده است....

بازگردانی پیج اینستاگرام

اینستاگرام از اپلیکیشن های جذاب و پرطرفداری است که امروزه در هر گوشی موبایلی یافت می شود. افراد برای سرگرمی،...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.