چگونه ادمین حرفه ای اینستاگرام شویم؟


نویسنده:
دسته‌ها: رپورتاژ
سه شنبه 3 اسفند 1400
چگونه ادمین اینستاگرام شویم

آنلاین شدن کسب و کارها باعث شده تا افراد زیادی به دنبال راه اندازی سایت یا فعالیت در شبکه های اجتماعی باشند. بیشتر کارهای اینترنتی و آنلاین، به دنبال بازاریابی و فعالیت در شبکه های اجتماعی خصوصا اینستاگرام هستند و همین موضوع باعث شده تا بیزینس های مختلف نگاه ویژه ای به فضای اجتماعی داشته باشند. ممکن است به دلیل مشغله های کاری که دارید توانایی مدیریت پیج های اینستاگرام خود را نداشته باشید؛ به همین دلیل می توانید با استخدام ادمین اینستاگرام، بسیاری از مسئولیت های پیج خودتان را بر عهده ادمین اینستاگرام بگذارید. در این مطلب ما به شما آموزش می دهیم که چگونه ادمین پیج اینستاگرام شوید.


علت اهمیت مدیریت شبکه های اجتماعی

اینستاگرام برای افرادی که می خواهند محصولات یا خدمات خود را به صورت انبوه معرفی کنند، بستر مناسبی است اما برای مدیریت بهینه آن نیازمند کمک گرفتن از افراد حرفه ای هستید. دلایل مهم بودن مدیریت رسانه های اجتماعی متفاوت است، اول از همه شبکه های اجتماعی همانطور که از نامشان پیداست، بستر مناسبی برای برقراری ارتباط با طیف گسترده ای از مردم می باشند و همین امر موجب شناخته شدن برند شما خواهد شد. با فعالیت و مدیریت شبکه های اجتماعی، می توانید از آنچه که مردم می گویند مطلع شوید تا بتوانید برای حل مشکلات آنها گامی بردارید. آشنایی با نظرات مردم در مورد خدمات یا محصولات شرکت شما و آنالیز کردن رقبا، یکی دیگر از دلایل مهم بودن مدیریت شبکه های اجتماعی می باشد.

ادمین اینستاگرام کیست؟

یکی از اصطلاحات پر کاربرد در اینستاگرام که به عنوان شغلی پردرآمد نیز شناخته شده است، ادمین اینستاگرام می باشد. ادمین اینستاگرام فردی است که وظیفه مدیریت این شبکه اجتماعی را دارد و راهکارهایی را برای بهبود بازخورد و افزایش کیفیت پست ها در اینستا انجام می دهد. تدوین استراتژی برای تولید محتوا در اینستاگرام و استفاده از روش های مختلف برای تبلیغات، از جمله کارهایی است که ادمین های اینستاگرام انجام می دهند.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم

وظایف ادمین اینستاگرام

اگر شما از کاربران فعال اینستاگرام باشید، احتمالا مشاهده کرده اید که در bio صفحات افراد معروف عبارت «این صفحه توسط ادمین مدیریت می شود» نوشته شده است. با توجه به اینکه منبع درآمد بسیاری از کسب و کارها اینستاگرام می باشد، به همین دلیل استخدام ادمین اینستاگرام می تواند در مدیریت بهتر پیج شما کمک کننده باشد. داشتن پیج اینستاگرام و مدیریت آن نیازمند مهارت هایی است که ادمین های اینستاگرام باید داشته باشند؛ به همین دلیل آنها وظایفی دارند که می تواند در مدیریت کردن بهتر پیج شما کمک کننده باشد. از جمله این وظایف عبارتند از:

آشنایی با محیط اینستاگرام

اولین ویژگی برای ادمین اینستاگرام شدن، آشنایی با محیط اینستاگرام است. برای آشنایی با محیط اینستا نیازمند این هستید که مدتی با این پلتفرم کار کرده و با مبانی و اصول اولیه محیط این برنامه آشنایی داشته باشید. مهارت هایی مثل مدیریت چندین اکانت به صورت همزمان، منشن کردن، پاسخ گویی به دایرکت و کامنت ها، تغییر عکس و متن پروفایل و … از جمله کارهایی است که یک ادمین اینستاگرام باید داشته باشد.

تولید محتوا و تعیین استراتژی برای صفحات

تدوین استراتژی و داشتن یک برنامه ریزی اصولی برای تولید محتوا در اینستاگرام، یکی از مهمترین وظایف ادمین اینستاگرام است که باید یک برنامه هفتگی یا ماهانه برای انتشار محتوا های گوناگون داشته باشد و در راستای اهداف تعیین شده تولید محتوا کند. ادمین اینستاگرام باید با استراتژی های متفاوت تولید محتوا و ابزارهای مختلف برای ساخت ویدیو، ادیت عکس آشنا باشد و برای جلوگیری از یکنواخت شدن پست ها در پیج، از انواع مختلف محتوا استفاده کند؛ برای مثال، اگر فعالیت شما در زمینه ای است که به مجموعه ای برای سفارش نریشن و گویندگی نیاز دارید، بهتر است تنها به تولید محتوای صوتی اکتفا نکنید و برای انتشار محتوا خلاقیت به خرج دهید.

چگونه ادمین اینستاگرام شویم

آشنایی با نکات ایمنی اینستاگرام

زمانی که مسئولیت مدیریت یک پیج را بر عهده دارید، باید برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند هک شدن حساب اینستاگرام و … باید با مسائل امنیتی آشنایی داشته باشید. انتخاب یک رمز قدرتمند، استفاده از ایمیل معتبر، تایید دو مرحله ای و سایر اقدامات امنیتی، از جمله الزامات این کار می باشند. 

سایر وظایف یک ادمین اینستاگرام عبارتند از:

  • خلاقیت در تولید محتوا
  • آشنایی با روش های تبلیغات
  • صبر و حوصله در پاسخگویی به سوالات کاربران 
  • انتشار محتوا در ساعت هایی که کاربران بیشتری در اینستاگرام فعالیت دارند.
  • بالا بردن تعداد فالوور ها با استفاده از روش های مختلف مانند هشتگ گذاری اصولی، کامنت گذاشتن و …

مقاله پیشنهادی: کاربری‌ترین ابزارهای آنالیز در اینستاگرام

چگونه ادمین پیج اینستاگرام را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن و استخدام ادمین اینستاگرام، سایت های متفاوتی وجود دارند که می توانید رزومه افراد مختلف را در آن مشاهده کنید. به عنوان کارفرما برای استخدام ادمین اینستاگرام، باید شبکه های اجتماعی که نیازمند مدیریت می باشند را مشخص کرده سپس به دنبال پیدا کردن ادمین حرفه ای اینستاگرام باشید. بعد از اینکه درخواست خود را ارسال کردید، افراد متقاضی پیشنهاد های خود را برای شما ارسال خواهند کرد که بعد از مشاهده درخواست ها و انتخاب ادمین مورد نظر، بهتر است نکات امنیتی استخدام ادمین را رعایت کنید. این نکات به شرح زیر می باشد:

  • تا جایی که امکان دارد، از دادن دسترسی سطح ادمین کل به افراد بپرهیزید تا در صورت بروز هرگونه تخلف احتمالی، فرد نتواند حساب شما را به صورت کامل حذف کند. با توجه به اینکه این قابلیت در اینستاگرام وجود نداشته و ادمین ها به پسورد و نام کاربری شما دسترسی دارند، بهتر است از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند Hootsuite یا Buffer استفاده کنید. در این حالت ادمین های اینستاگرام می توانند به صورت غیر مستقیم بر روی پیج شما کار کنند.
  • اگر ادمین پیج خود را از سایت های کاریابی پیدا کرده اید، در صورت هرگونه تخلف می توانید سریعا به پشتیبانی سایت مربوطه اطلاع دهید.
  • یادتان باشد که همیشه از پیج خود بکاپ تهیه کنید تا توانایی دوباره آپلود کردن آن را داشته باشید.

درآمد ادمین اینستاگرام چقدر است؟

میزان درآمد یک ادمین اینستاگرام به تجربه و مهارت های او بستگی دارد. اگر به دنبال این هستید که به درآمد بالاتری برسید، باید مدیریت چندین پیج را بر عهده بگیرید که این مستلزم صرف زمان بیشتر در اینستاگرام است. حقوق ادمین های اینستاگرام به دو صورت محاسبه می شود:

  • حقوق ثابت ماهانه: این روش بدین صورت است که شرکت مورد نظر به صورت حضوری یا دورکار، ادمین را استخدام کرده و وظایف و ساعت کاری را با هم هماهنگ می کنند. بر اساس پارامترهایی که می تواند در هر شرکت متفاوت باشد، حقوق ادمین اینستاگرام محاسبه خواهد شد؛ همچنین در این حالت کارفرما می تواند مشخص کند که به صورت روزانه یا هفتگی، چه تعداد پست باید در پلتفرم مورد نظر منتشر شود.
  • حقوق بر اساس ساعت کار یا تعداد پست ها: در این حالت که ادمین ها بیشتر به صورت فریلنسینگ یا همان دورکاری فعالیت دارند، دستمزد آنها بر اساس تعداد پست های منتشر شده یا بر اساس میزان ساعتی است که مشغول پاسخگویی می باشند، محاسبه خواهد شد که در این حالت میزان حقوق دریافتی معمولا به صورت توافقی می باشد.

جمع بندی

این مطلب توسط تیم تحریریه سرو تدوین شده است. مجموعه سرو، به صورت تخصصی در زمینه تولید محتوا، طراحی سایت، سئو و مدیریت شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. این مجموعه با کمک کارشناسان خبره شما را از زمان شروع کسب و کار، تا رسیدن به درآمدن ایده آل، در تمامی سطوح دیجیتال مارکتینگ همراهی می کند.

مطالب زیر را حتما بخوانید

چگونه تلگرام را پرمیوم کنیم؟ راه های دریافت تیک آبی تلگرام

تلگرام، به عنوان یکی از پیشروان در عرصه پیام‌رسان‌های اینترنتی، همواره در تلاش است تا با ارائه خدمات نوآورانه و...

شغل ادمینی اینستاگرام چیست؟ همه چیز درباره ادمین اینستاگرام

امروزه با توجه به پیشرفت کردن علم و تکنولوژی، افراد بدون این که از خانه خود خارج شوند در منزل...

نمایندگی رسمی لنوو

محصولات شرکت لنوو به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب در بسیاری از کشور‌های دنیا از جمله ایران بسیار محبوب...

انجام پروژه متلب خود را به کجا بسپاریم؟ چندضلعی سایت کار و پروژه آنلاین

با توجه به کاربرد گسترده نرم افزار متلب در انجام پروژه‌های دانشجویی و وجود تولباکس‌های مختلف و متفاوت در این...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید