آشنایی با انواع اصطلاحات در متن تبلیغات گوگل ادوردز


نویسنده:
چهارشنبه 18 فروردین 1400
تبلیغات گوگل ادوردز چیست

ممکن است شما هم با هدف جذب مشتریان بیشتر در گوگل تبلیغات کنید. این نوع تبلیغات اولین برخورد مخاطبان شما با کسب وکارتان می‌باشد. بنابراین باید حساسیت بیشتری در نگارش آن به خرج دهید و یک متن تبلیغ جذاب را ارائه دهید. در این مطلب به معرفی انواع متن تبلیغات در گوگل ادوردز می‌پردازیم.

همچنین: ۳ روش مختلف برای درج انواع تبلیغات در وردپرس

انواع متن تبلیغ گوگل ادز را بشناسیم!

تبلیغات گوگل ادوردز اولین چیزی هست که هر شخصی پس از جست‌وجوی کلمه موردنظرش، در صفحه جست‌وجوی گوگل مشاهده می‌کند. نوشتن یک متن تبلیغ مناسب می‌تواند نقش بسزایی در جبران هزینه‌های تبلیغ و میزان ورودی سایت شما داشته باشد. پس آشنا بودن با نوع متنی تبلیغات می‌تواند شما را یک گام به سمت هدفتان پیش ببرد.یک متن تبلیغ از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

۱- تبلیغ استاندارد نوشتاری (Text Ad)

زمانی‌که می‌خواهید در گوگل ادز، کمپینی راه‌اندازی کنید، گوگل از شما می‌خواهد که متنی را برای محصول یا خدمات خود پر کنید. در این نوع متن، شما باید بخش‌های مختلفی را پر کنید.

در تصویر زیر بخش‌هایی را مشاهده می‌کنید. در قسمت سمت چپ شما می‌توانید محتوای تبلیغ خودتان را بنویسید. در قسمت سمت راست، گوگل ادز پیش‌نمایشی را به شما در ۳ حالت موبایل، رایانه شخصی و شبکۀ نمایش نشان می‌دهد.

تبلیغ استاندارد نوشتاری

– آدرس نهایی (Final URL)

در قسمت اول، آدرس صفحه‌ای که می‌خواهید کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ، از آن بازدید کند را وارد کنید.

– عنوان‌های‌ تبلیغ (Headline)

در این بخش، سه قسمت وجود دارد که شامل عنوان اول، عنوان دوم و عنوان سوم است. در هر قسمت می‌توانید تا سی کاراکتر متن بنویسید. این بخش مهم‌ترین قسمت از تبلیغات گوگل ادوردز شما می‌باشد. زیرا این بخش، اولین متنی است که مخاطبان آن را مشاهده می‌کنند. توجه داشته باشید که کاربران با کلیک کردن بر روی یکی از این سه عنوان، می توانند وارد سایت شما شوند.

– مسیر قابل نمایش (Display Path)

این بخش از دو قسمت مجزا تشکیل شده است و شما می‌توانید در هر بخش را تا 15 کاراکتر پر کنید. دقت داشته باشید که این قسمت هیچ ارتباطی به صفحه فرود یا آدرس URL سایت شما ندارد. این قسمت تنها برای نمایش به کاربر می‌باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه آنلاین از موبایل‌های سامسونگ داشته باشید و بخواهید برای آن تبلیغ بنویسید، می‌توانید در قسمت اول این بخش عبارت «موبایل» و در قسمت دوم آن کلمه «سامسونگ» را بنویسید. به این صورت کاربر متوجه می‌شود که قرار است پس از کلیک بر روی این تبلیغ به صفحه موبایل‌های سامسونگ هدایت شود. در واقع، این قسمت برای راهنمایی کاربر است و امکان کلیک بر روی آن وجود ندارد.

– توضیحات (Description)

قطعاً بخش عنوان تبلیغ برای شما کافی نخواهد بود تا بتوانید توضیحات کاملی از محصولات و خدمات خود به کاربر ارائه دهید. به همین دلیل گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد تا توضیحات بیشتری از محصولات خود را به متن تبلیغ اضافه کنید.

در واقع گوگل ادز در این بخش دست شما را نسبت به سایر بخش‌ها بازتر گذاشته است. این بخش از 2 قسمت توضیحات 1 و توضیحات 2 تشکیل می‌شود که در هر قسمت شما مجاز هستید تا نهایتاً 90 کاراکتر به متن تبلیغ خود اضافه کنید.

در این بخش می‌توانید در مورد محصولات و خدمات خود توضیحات تکمیلی بنویسید تا کاربر بیشتر با خدمات، مزایا و محصولاتی که ارائه می‌دهید آشنا شود. توصیه می‌کنیم که در متن تبلیغ خود حتماً از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمایید.

انواع تبلیغات اینترنتی و مزایا و معایب آن

۲- تبلیغ واکنش‌گرا (Responsive Search Ad)

در این نوع از تبلیغ شما می‌توانید برای بخش‌های مختلف متن تبلیغ، عبارت‌های متعددی بنویسید. گوگل ادز به صورت گزینشی و تصادفی عبارت‌های مختلف را در ترکیب‌های متنوع به کاربران نمایش می‌دهد تا به مرور زمان ببیند کدام ترکیب بازخورد بیشتری برای شما دارد.

تبلیغات گوگل ادوردز

در این نوع از تبلیغ تا می‌توانید ترکیب‌های متنوعی از عبارات تبلیغی بنویسید. در ادامه بخش‌های مختلف تبلیغ واکنش‌گرا را بررسی می‌کنیم.

– آدرس نهایی (Final URL)

در این قسمت، آدرس صفحه‌ای که می‌خواهید کاربر پس از کلیک روی تبلیغ از آن بازدید کند را باید وارد کنید. البته آدرس شما در متن تبلیغ نهایی به کاربران نمایش داده نمی‌شود

– آدرس قابل نمایش (Display URL)

این بخش از دو قسمت مجزا تشکیل شده است و شما می‌توانید در هر بخش تا 15 کاراکتر بنویسید. دقت داشته باشید که این قسمت هیچ ارتباطی به صفحه فرود یا آدرس URL سایت شما ندارد. این قسمت تنها برای نمایش به کاربر است.

– عنوان‌های‌ تبلیغ (Headline)

در این بخش شما باید 3 الی 15 عبارت مختلف تبلیغاتی بنویسید. گوگل ادز این عبارات را با ترتیب‌های متفاوتی به کاربران نمایش می‌دهد. معمولاً اندازه دستگاه کاربر در نمایش ترکیب‌ها تاثیر می‌گذارد. در نهایت گوگل ادز به دنبال ترکیبی است که بیشترین بازخورد را داشته باشد.

البته، شما همچنان می‌توانید از گوگل بخواهید که عبارت‌های مورد نظرتان را حتماً در یکی از بخش‌ها نمایش دهد. توجه داشته باشید که در هر بار نمایش تبلیغ نهایتاً 3 عبارت (Headline 2 ،Headline 1 و Headline 3) قابل نمایش هستند. در هر قسمت هم می‌توانید تا 30 کاراکتر بنویسید.

– توضیحات (Description)

در قسمت توضیحات هم شما می‌توانید 2 تا 4 توضیح مختلف را بنویسید. هر توضیح باید زیر 90 کاراکتر باشد. در اینجا هم گوگل ترکیب‌های مختلفی را در هر بار نمایش به کاربران نشان می‌دهد تا بهترین ترکیب مشخص شود.

۳- تبلیغات تماسی (Call Ad)

تبلیغات تماس هم نوع دیگری از تبلیغات متنی است که می‌توانید در کمپین‌های جستجوی گوگل از آن استفاده کنید. در این نوع از تبلیغ شما می‌توانید شماره تماس خودتان را در متن قرار دهید.

این نوع از تبلیغ با هدف دریافت بیشترین تماس ممکن از سوی مخاطبان طراحی شده است. البته در ایران به علت تحریم‌ها نمی‌توان از این نوع متن تبلیغ استفاده کرد.

تماسی ادز

۴- تبلیغ داینامیک (Dynamic Search Ad)

در این قسمت تبلیغات گوگل ادوردز به صورت داینامیک (پویا) بر اساس اسنیپت (همان متا تایتل و دیسکریپشنی که برای هر صفحه می‌نویسید) ایجاد می‌شود.

البته این نوع از متن تبلیغ تنها برای ادگروپ‌های داینامیک قابل استفاده است. بنابراین قبل از استفاده از این تبلیغ، ابتدا باید تنظیمات تبلیغ داینامیک را در قسمت Campaign Settings انجام دهید.

در این تنظیمات شما باید دامنۀ سایت خود را بدون هرگونه پسوند و پیشوندی وارد کنید. سپس به گوگل اعلام کنید تا بتواند محتوای سایت شما را به درستی تحلیل کند. پس از این تنظیمات هم باید یک اد گروپ داینامیک ایجاد کنید.

در این روش، گوگل ادز محتوای تمامی صفحات سایت شما را بررسی می‌کند تا موضوع هر صفحه را متوجه شود. سپس زمانی که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو کرد، اگر گوگل ادز آن عبارت را مرتبط با یکی از صفحات سایت شما دانست، تبلیغ آن صفحه را به کاربر نمایش می‌دهد.

در اینجا متن تبلیغ به صورت پویا ایجاد می‌شود. به عبارتی دیگر، گوگل از متا تایتلی که در زمان ایجاد صفحه برای آن درست کرده‌ایم، در متن تبلیغ استفاده می‌کند.

تبلیغات گوگل ادوردز

– بخش پویای تبلیغ

در این قسمت دیگر نیازی نیست، برای تبلیغ Headlineرا پر کرد و گوگل از همان تایتل صفحه استفاده می‌کند. آدرس نهایی هم طبیعتاً همان صفحه‌ای است که از نظر گوگل با جستجوی کاربر مرتبط است.

– توضیحات (Description)

تنها بخشی که شما می‌توانید در تبلیغات داینامیک پر کنید، بخش توضیحات است. باتوجه به اینکه این بخش قرار است برای تبلیغ تمامی صفحات شما نمایش داده شود، بهتر است عبارت‌های کلی‌تر در آن بنویسید. این نوع از تبلیغ بیشتر برای سایت‌های فروشگاهی است که محصولات زیادی دارند. بدین ترتیب از گوگل ادز می‌خواهیم محتوای تمامی صفحات را بررسی کند و خودش تبلیغ مرتبط با جستجوی کاربر را به او نمایش دهد.

مطالب زیر را حتما بخوانید

ابزارInspector چیست؟ روش استفاده از Inspector در مرورگر کروم و فایرفاکس

ابزارInspector چیست؟ ابزاری به نام developer tool یک ابزار کاربردی است که در مرورگرهای مطرح وجود دارد. به کمک این...

گوگل ادورز یا گوگل ادز چیست؟‌ و چگونه کار می‌کند؟

گوگل ادز یکی از سرویس‌های گوگل است که می‌توان با آن کمپین‌های مختلفی را برگزار کرد.

منابع موزیک بدون کپی رایت برای اینستاگرام و یوتیوب

در این مقاله سعی داریم به طور کلی به بهترین منابع موزیک بدون کپی رایت برای تولید محتوا در اینستاگرام...

ایمیل سازمانی چیست و چه ضرورتی برای کسب و کارها دارد؟

ایمیل سازمانی چیست؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید احتمالا کلمه ایمیل سازمانی را در جایی دیده‌اید و یا...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید