کوتاه کننده لینک چیست؟ و چه تاثیری بروی سئو دارد؟


نویسنده:
دسته‌ها: رپورتاژ
دوشنبه 24 خرداد 1400
کوتاه کننده لینک چیه؟
کوتاه کننده لینک چیه

اکثر کاربران و مصرف کننده های اینترنت در دنیای مجازی ، اسم کوتاه کننده لینک را شنیده اند . از این افراد تعداد کمی هستند که می دانند link shortener ابزاری برای کوتاه کردن لینک است ! اینکه کوتاه کننده لینک چی هست و چه کاربردی دارد را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم . همچنین تاثیر این ابزار بروی سئو را بررسی میکنیم . همین قدر بدانید که کوتاه کردن لینک از طریق چنین ابزارهایی تاثیر مطلوبی بروی وبسایت ها دارد . این کوتاه کننده های لینک را در فضاهایی مانند تلگرام بیشتر مشاهده کرده ایم . برای یادگیری بیشتر و دانستن در مورد کوتاه کننده های لینک ، وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چنانچه سوالی در این باره داشتید ، از قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید .

کوتاه کننده لینک چیه

کوتاه کننده های لینک ، ابزاری هستند که یک URL (لینک) را بسیار کوتاه و منحصر به فرد میکنند . این ویژگی لینک ها وبسایت شما را از سایت های رقیب متمایز می کند . این کوتاه کننده های لینک برای سایت های فارسی کاربرد بیشتری دارند . چرا که اغلب سایت های فارسی ، لینک های بسیار طولانی تشکیل یافته از علائم خاص دارند. URL جدید و کوتاه‌تر معمولاً ترکیبی از حروف تصادفی می باشند.

به عنوان مثال اگر من یک URL مانند لینک زیر دارم :
https://adminesite.com/a-mistake-in-designing-a-user-experience

وقتی لینک بالا را در یک ابزار کوتاه کننده لینک وارد میکنم ، این لینک تبدیل به ” https://1ea.ir/fMrHBv8 ” می شود . همانطور که مشاهده میکنید این ابزار ، لینک 3 خطی بالا را به دو کلمه تبدیل کرد . با استفاده از این ابزار ها میتوانیم تاثیر شگفتی در سئوی سایت بگذاریم . همچنین تاثیر بسیار مطلوبی در سئوی وبسایت به وجود می آورد که با آن در انتهای مقاله آشنا خواهیم شد . یکی از این کوتاه کننده ها ” یکیا ” است که عملکرد فوق العاده ایی داشته و دارای جنبه های بسیار مفیدی است . اگر شما هم برای کوتاه کردن لینک های سایت یا کانال خود ، به دنبال کوتاه کننده هستید ، یکیا رو معرفی میکنیم .

مزایای کوتاه سازی لینک

1 – همانطور که میدانید ، نمیتوان بروی کارت ویزیت ها ، تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی از لینک های طولانی استفاده کرد . ما با استفاده از کوتاه کننده های لینک ، آن ها را کوتاه و آسان میکنیم . در نتیجه آدرس کوتاه شده فضای کمتری اشغال می‌کند و به یاد ماندنی‌تر می شود .

2 – مزیت دوم استفاده از URL های کوتاه شده ، ایجاد تغییرات خاص بروی یک پیوند است . در نتیجه میتوان به راحتی هر چه تمام تر ترافیک منبع را ردیابی و پیدا کرد. مثالا، شما می‌توانید یک URL کوتاه شده را برای استفاده در اینستاگرام ایجاد کنید . همچنین میتوانید یک آدرس دیگر هم برای توییتر ایجاد کنید.

کوتاه سازی لینک چه تاثیری در سئو دارد؟

هنگام تغییر مکان صفحات وب، غالباً از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده می‌ کنیم. اگر شما هم در حال نقل و مکان صفحات در سایت خود هستید ، می‌توانید از یک تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده نمایید. تغییر مسیر ۳۰۱ باعث می شود که جستجو در گوگل بدون تغییر بماند. شاید برایتان جالب باشد که یکی از روش‌های بک لینک گرفتن استفاده از سایت‌های کوتاه کننده لینک است. اگر سایتی از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کند می‌توان گفت: بک لینک گرفتن از سایت‌ها تاثیر مثبتی بر روی رتبه در گوگل خواهد داشت. اما باید در نظر گرفت اگر این سایت‌ها در زمان مناسبی به سایت اصلی هدایت شده و دارای تبلیغات و اسپم نباشند، می‌توانند تاثیر مثبتی بر بهینه سازی موتور جستجو داشته باشند.

UTM چیست و چگونه آن را بسازیم ؟

یو تی ام کلمه ایی است که شاید حتی یک بار هم به گوش ماها نخورده باشد . درواقع UTM مخفف عبارت “Urchin Tracking Module” می باشد. UTM در واقع گروهی از اعداد و ارقام است که با اضافه کردن به انتهای هر لینک ، آمار و اطلاعات آن را به ما خواهد داد . به عبارت ساده تر UTM پارامترهایی است که به انتهای لینک شما اضافه می‌شود تا بتوانید از طریق گوگل آنالیتیکس، ترافیک آن را ردیابی کنید.

شما می توانید با استفاده از ابزار ساخت UTM در سایت یکیا نسب به ساخت utm مورد خود بکنید.

نکات مهم کوتاه سازی لینک

1 – حتما از ابزارهای محبوب در زمینه کوتاه کننده‌ لینک استفاده کنید . در نتیجه میتوانید مطمئن شوید که با مشکلات فنی و مشکلات سمت سرور روبرو  نمی شوید .

2 – سعی کنید قبل از انتشار لینک‌‌های کوتاه شده ، ابتدا خودتان آنها را تست کنید . یعنی بروی آنها کلیک کنید ، اگر با ارور 400 یا 404 روبرو نشدید، می توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید . در غیر این صورت باید آنرا عوض کنید .

معیار کسب درامد از کوتاه کننده لینک چیست ؟ CPM چیست ؟

Cost Per Thousand که به اختصار آن را CPM می نامند ، برای نمایش هزار (در بحث هزینه ها ) استفاده می شود. در بعضی کوتاه کننده های لینک ، درآمد شما برحسب CPM یا هر هزار ویو تعیین می شود . به عنوان مثال ، هر 1000 ویو 10 هزار تومان دریافت خواهید کرد . باید به این نکته دقت کنیم که CPM یک مقدار تقریبی از درامد است و ممکنه نسبت به آی پی کشور های مختلف ، متفاوت باشد. نرخ کسب درآمد بعضی کوتاه کننده های لینک مانند ” سایت یکیا ” 21 هزار تومان به عنوان هر 1000 بازدید محاسبه می شود .

مطالب زیر را حتما بخوانید

۸ نکته برای یادگیری بهتر عکاسی

1- با همه انواع عکاسی آزمایش کنید انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد. از جمله رایج ترین آنها عبارتند از:...

چرا خرید لپ تاپ استوک یک گزینه عالی است ؟

چرا لپ تاپ استوک گزینه عالی است ؟ لپ تاپ نو، لپ تاپی است که برای اولین بار از کارخانه...

لیست مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک (راهنمای کامل)

از مهمترین شرایط ترخیص کالا از گمرک می‌توان به اخذ مجوزهای ضروری ترخیص کالا اشاره کرد که برای پیشرفت و...

دانلود فیلم های علمی تخیلی + پیشنهاد

فیلم های ژانر علمی تخیلی مخاطبان فراوان و خاصی دارد، فرا اندیشی را میتوان از خصلت های اصلی بینندگان این...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید