مشخصات هاست ووکامرس چقدر است؟


نویسنده:
دسته‌ها: میزبانی وب
دوشنبه 26 مهر 1400
هاست ووکامرس

در این مقاله به سوال هاست ووکامرس چقدر باید باشد پاسخ خواهیم داد. توجه داشته باشید که اگر ایده خوبی برای یک تجارت آنلاین دارید باید در اسرع وقت اقدام به راه‌اندازی آن کنید. اما در هنگام شروع نمی‌توان عجله کرد چرا که ممکن است اشتباهات بزرگی در هنگام شروع کار رخ دهد. کار کردن با وردپرس بسیار ساده است اما موارد جزئی وجود دارد که می‌تواند باعث عملکرد ضعیف در شما شود. این امر زمانی خود را نشان می‌دهد که می‌خواهید یک کسب‌وکار بزرگ اینترنتی را راه‌اندازی کنید.

ووکامرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای ساخت وبسایت خاصی طراحی نشده است و بعد از نصب تنها می‌توانید با استفاده از آن، اقدام به ایجاد یک وبسایت ساده نمایید. برای اینکه وبسایت شما تبدیل به یک فروشگاه آنلاین شود شما نیازمند کمی کدنویسی هستید. افزونه ووکامرس طراحی شده تا این نیاز را در کاربران به طور کامل حل کنید.

هاست ووکامرس

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای وردپرس:

همانطور که گفته شد کار کردن با وردپرس بسیار ساده است و تقریبا برروی هر سیستمی اجرا می‌شود. در ادامه به معرفی چند الزام برای اجرای وردپرس خواهیم پرداخت.

  • PHP نسخه 7 یا بالاتر
  • نسخه MySQL 5.6 یا بیشتر OR MariaDB نسخه 10.0 یا بیشتر
  • پشتیبانی از HTTPS

سه مورد گفته شده الزامات نصب وردپرس برروی یک هاست اینترنتی می‌باشد. اگر هر کامپیوتری در هر جای دنیا از توانایی اجرای موارد بالا برخوردار باشد حتما می‌تواند اقدام به اجرای یک وبسایت وردپرسی کند. در اینجا به کاربران توصیه کرده‌ایم که از php 7 یا بالاتر استفاده کنند.

در واقع وردپرس برروی 5 php یا بالاتر هم کار می‌کند. این نسخه از php به پایان عمر خود رسیده اما مشکل اصلی این است که وبسایت شما در صورت استفاده از این نسخه در معرض خطرات امنیتی قرار می‌گیرد که می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به شما و کسب‌وکارتان وارد کند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای هاست ووکامرس:

چالش اصلی برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین با استفاده از وردپرس خرید هاست ووکامرس است چرا که اگر در هنگام خرید هاست به درستی تصمیم نگیرید ممکن است بعدها ضررهای جبران ناپذیری را تحمل کنید.در هنگام خرید یک هاست ووکامرس باید دقت داشته باشید که حتما باید از یک شرکت معتبر اقدام به خرید هاست و دامنه کنید برای این کار می‌توانید به مقاله‌ای که در پایان همین پاراگراف معرفی می‌شود مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین هاست ایران | شرکت هاستینگ برتر ایران از نظر تعرفه و کیفیت

حداقل الزامات رسمی ووکامرس به شرح زیر است:

  • محدودیت حافظه WP 64 مگابایت یا بیشتر (128 مگابایت یا بالاتر بهتر است)
  • MySQL 5.6 یا بیشتر
  • PHP 5.6 یا بالاتر
  • WooCommerce 2.5 به وردپرس 4.1+ نیاز دارد
  • WooCommerce 2.6 به وردپرس 4.4+ نیاز دارد

نکاتی درباره خرید هاست ووکامرس:

برای خرید یک هاست مناسب برای ووکامرس چند پارامتر بسیار اساسی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین پارامترهایی که کاربران در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشند خواهیم پرداخت.

  • گواهی ssl رایگان: یکی از مواردی که هنگام ایجاد یک فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید این است که هاست مورد نظر شما دارای گواهی ssl رایگان باشد. گواهی ssl مدرکی است که هویت مالک دامنه را تایید می‌کند. این مورد موجب افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی می‌گردد.
  • فضای ذخیره سازی مورد نیاز: یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید هاست باید به آن دقت داشته باشید این است که فضای هاست مورد نظر شما نباید کمتر از 5 گیگ باشد. البته فضای هاست شما با توجه به نوع کسب‌وکار کاملا متفاوت است اما توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی کمتر از 5 گیگ فضا تهیه نکنید.
  • ترافیک وبسایت: پهنای باند یا ترافیک وبسایت در واقع معیاری است برای میزان اطلاعاتی که در طول یک ماه توسط وبسایت شما ردوبدل می‌شود. در هنگام تهیه ترافیک باید مقدار این اطلاعات را به درستی در نظر بگیرید.
  • نرم‌افزار مدیریتی: در حال حاظر اکثر هاست‌ها دارای دو نرم‌افزار مدیریتی هستند. یکی از آن‌ها cpanel است که مزیت‌های زیادی نسبت به دیگر نرم‌افزارهای مدیریتی مانند دایرکت ادمین را دارد. همچنین کارکردن با cpanel آسان‌تر است. از این رو بهتر است از نرم‌افزار مدیریتی cpanel استفاده کنید.

الزامات رسمی بهینه سرور برای ووکامرس:

در بخش قبلی به یک سری الزامات اصلی که در هنگام نصب ووکامرس برروی وردپرس اجباری هستند اشاره کردیم. اما همانطور که گفته شد یکی از مواردی که می‌تواند در هنگام ایجاد یک فروشگاه اینترنتی باعث افزایش فروش شود سرعت بالای وبسایت است. اگر دوست دارید که فروشگاه اینترنتی خودتان را فراتر از حد انتظار ببرید باید تاوان آن را بپردازید.

هاست ووکامرس

برای بهینه سازی بیشتر یک فروشگاه اینترنتی که با ووکامرس ایجاد شده است بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.

  • پشتیبانی از CURL یا fsockopen برای IPP PayPal
  • گواهی SSL برای نصب درگاه های پرداخت مستقیم
  • پشتیبانی از SOAP ، زیرا افزونه های متعددی به آن نیاز دارند
  • در صورت تمایل به راه اندازی یک فروشگاه غیر انگلیسی، پشتیبانی از Multibyte String.
  • برای پیوندهای ثابت وردپرس زیبا، به apache با mod_rewrite (یا افزونه nginx / IIS مشابه) نیز احتیاج دارید.

اگر کسب‌وکار اینترنتی شما مربوط به طراحی وبسایت می‌باشد حتما باید الزامات گفته شده را به درستی رعایت کنید چرا که مشتریان فروشگاه اینترنتی شما اکثرا خودشان طراح وب هستند و در هنگام خرید ممکن است اقدام به آنالیز وبسایت شما کنند.

در ابتدا به سراغ HTTPS بروید!

در هنگام خرید یک هاست اینترنتی باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از پروتکل https می‌تواند تاثیر زیادی در وبسایت شما داشته باشد. HTTPS هم از نظر SEO و هم از نظر امنیتی مهم است. به همین دلیل است که باید به سراغ گزینه میزبانی با گواهی SSL بروید و آن را در همه جای سایت خود اجرا کنید. نسخه HTTP فقط باید بی سر و صدا همه بازدیدکنندگان سایت شما را به نسخه HTTPS هدایت کند.

معرفی چند پنل پیشنهادی:

در این مقاله سعی داریم کاربران را در مسیر ایجاد یک وبسایت فروشگاهی به طور کامل یاری رسانی کنیم. اگر در اینترنت عبارت خرید هاست ووکامرس را جستجو کرده باشید موارد زیادی برای شما به نمایش در می‌آید. در ادامه به دو مورد از بهترین‌ هاست‌های ووکامرس اشاره خواهیم کرد.

ایران سرور:

ایران سرور یکی از آن دسته وبسایت‌های فروش هاست می‌باشد که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین این شرکت یک پنل ویژه برای هاست ووکامرسی دارد که می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام به خرید آن کنید. در این وبسایت دو پلن برای سایت‌های ووکامرسی وجود دارد.پلن اول چیتا 5 می‌باشد و برای سایت‌هایی استفاده می‌شود که محصولات کمتری نسبت به فروشگاه‌های دیگر دارند. همچنین پلن چیتا 10 هم در این وبسایت وجود دارد که برای وبسایت‌هایی با محصولات زیاد ایجاد شده است.

پیشنهادی: هاست ووکامرس در ایران سرور

میزبانفا:

شرکت دیگری که در این زمینه اقدام به ارائه هاست کرده است میزبانفا می‌باشد. این شرکت دارای انواع مختلف هاست‌ها از جمله هاست ووکامرسی است که می‌توانید از آن برای ایجاد فروشگاه اینترنتی خودتان استفاده کنید. به جرئت می‌توان گفت که میزبانفا بهترین شرکت ارائه کننده‌ هاست در ایران است.

پیشنهادی: هاست ووکامرس در میزبانفا

سخن آخر:

در این مقاله سعی شد که به کاربران در هنگام خرید هاست ووکامرس کمک شود. نکات گفته شده در این مقاله تنها بخش کوچکی از مواردی است که باید در هنگام ایجاد یک فروشگاه اینترنتی رعایت کنید. اگر شما هم نکات بهتری را می‌دانید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

Server response time چیست؟ رفع مشکل ریسپانس سرور در سرعت سایت

در این مقاله به بررسی سرعت پاسخ‌دهی سرور جهت زمان بارگذاری سایت می‌پردازیم.

هاست وردپرس چیست؟ بهترین هاست وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر برای وب‌سایت وردپرسی خود به دنبال هاست مناسب هستید این مقاله برای شما آماده شده است.[بررسی هاست‌ وردپرسی +...

انتخاب نام دامنه مناسب با رعایت ۱۰ اصل مهم

وقتی کسب‌و‌کارتان را در فضای اینترنت راه‌اندازی کرده‌اید، از این پس مخاطبان، شما و این کسب و کار را با...

هاست ویندوز یا هاست لینوکس، مسئله این است!

هنگامی‌که به دنبال میزبانی وب برای وب‌سایت خود هستید، حتما با سرویس هاستینگ ویندوز و لینوکس برخورده‌اید. در این مقاله...

دیدگاهتان را بنویسید

یک پاسخ به “مشخصات هاست ووکامرس چقدر است؟”

  1. علی گفت:

    میزبان فا یکی از بدترین هاستینگ های ایرانیه ملت گول تولید محتواشو میخورن !

دیدگاهتان را بنویسید