آموزش نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت در وردپرس


نویسنده:
شنبه 14 اسفند 1400
نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت

در مقاله قصد داریم به آموزش نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت بپردازیم. از آنجایی که از جمله مهم‌ترین اولویت‌های هر وبسایتی سئو آن است شما باید کاملا با تکنیک‌های مختلف سئو سایت و خواص آن آشنا باشید. خاصیت ‘rell=’nofolow از جمله ساده‌ترین خاصیت‌هایی است که می‌تواند در سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. لینک‌های nofolow پدیده جدیدی نیستند و حدود 14 سال است که از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر به عملکرد وب‌سایت خود در موتورهای جستجو اهمیت می‌دهید، دانستن اینکه چه زمانی از لینک‌های nofollowed استفاده کنید بسیار مهم است. برای بررسی دقیق این موضوع با ما همراه باشید.


لینک‌های nofolow چه هستند؟

لینک های Nofollow شده، هایپرلینک‌هایی با تگ rel=“nofollow” هستند. این لینک‌ها بر رتبه‌بندی موتور جستجوی URL مقصد تأثیری نمی‌گذارند، زیرا Google رتبه صفحه یا لنگر متن را بین آنها منتقل نمی‌کند. در واقع، با این لینک‌ها از گوگل درخواست می‌کنید که این لینک را دنبال نکند و در آن خزش نکند. استفاده از این لینک‌ها در بخش‌های مختلف وبسایت می‌تواند با اهداف مختلفی صورت بگیرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

پیشنهادی: چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟


نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت در وردپرس و HTML

همانطور که گفته شد nofolow کردن لینک‌های خروجی سایت کار بسیار ساده‌ای است. تنها کافیست یک اتربیوت را به تگ مورد نظر خودتان اضافه کنید. این لینک‌ها برای کاربران، عادی به نظر می‌رسند اما نتیجه آن‌ها برای موتورهای جستجو مانند گوگل کاملا متفاوت خواهد بود. نحوه نوشتن کد HTML این لینک‌‌ها به شکل زیر است.

انجام این کار در کدهای HTML کار بسیار ساده‌ای است.

همچنین شما می‌توانید این‌کار را بدون کد نویسی در وردپرس انجام دهید. کافیست در هنگام لینک دهید تیک گزینه nofolow را بزنید. شما می‌توانید از تصویر زیر به عنوان راهنما استفاده کنید.

نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت

همانطور که دیدیم این کار نیز بسیار ساده بود. در ادامه به این که چطور nofolow کردن لینک‌ها به سئو سایت کمک می‌کند خواهیم پرداخت.

پیشنهادی: لینک UTM چیست؛ راهنمای استفاده از آن


چگونه با nofolow کردن لینک به سئو سایت کمک کنیم؟

لینک‌های nofolow تاثیر مستقیم بر روی سئو سایت شما ندارند. همانطور که گفته شد موتورهای جستجو این لینک‌ها را دنبال نمی‌کند پس نمی‌توانند تاثیری بر روی رتبه‌بندی سایت شما در نتایج داشته باشند. اما این لینک‌ها در موارد زیر می‌توانند تاثیر غیر مستقیم بر روی سئو سایت شما داشته باشند:


1.می‌توانند صفحه شما را متنوع‌تر کنند

قطعا شما نمی‌توانید تمامی مطالب را در یک صفحه جای دهید. همچنین نمی‌توانید تمامی مطالب در رابطه با یک حوزه را در یک صفحه قرار دهید. به عنوان مثال اگر در رابطه با سئو یک صفحه در سایت خودتان ایجاد کرده‌اید قطعا احتیاج به لینک‌های خارجی برای وبسایت خودتان دارید. این لینک‌ها می‌توانند مقالات دیگر و ابزارهای آنلاین در این حوزه باشند.

شما می‌توانید برای تکمیل مطالب خودتان کاربران را به این صفحات ارجاع دهید. در چنین مواردی این لینک‌ها در سئو سایت مقصد تاثیر نخواهند داشت چرا که nofolow هستند اما می‌توانند در تکمیل‌تر شدن صفحه شما تاثیرگذار باشند.


2. این لینک‌ها ترافیک را هدایت می‌کنند

بسیاری از وبسایت‌ها هستند که به شما اجازه می‌دهند برای پاسخ به دیگر کاربران از لینک‌های خارجی استفاده کنید. اما این لینک‌ها باید nofolow باشند. برای این کار می‌توانید از روش‌های گفته شده استفاده کنید. همچنین در برخی مقالات ریپورتاژی نیز از این تکنیک استفاده می‌شود.


3. از جریمه‌های گوگل جلوگیری می‌کنند

اگر یک وبسایت بسیار معروف باشد خرید یک پست می‌تواند تا حد بسیار زیادی موجب افزایش ترافیک وبسایت شما شود. همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه مناسبی یک بک لینک را به یک محصول یا صفحه اصلی وبسایت خودتان هدایت کنید. اما گوگل استفاده از لینک‌های پولی را مناسب نمی‌داند و ممکن است شما را جریمه کند. برای جلوگیری از چنین مشکلی می‌توانید از لینک‌های nofolow استفاده کنید.


چه موارد دیگری در سئو سایت تاثیرگذار است؟

امروزه رفتن به صفحه اول گوگل درخواست اصلی هر سایتی است. بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یک علم است که به آن سئو می‌گویند. یادگیری این علم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را در کسب‌وکار شما داشته باشد. اما باید بدانید که تنها با مطالعه یک مقاله نمی‌توانید این علم را بیاموزید. برای یادگیری کامل نحوه سئو سایت می‌توانید به دوره آموزش سئو در پایان همین پاراگراف مراجعه کنید. در این دوره به صورت کاملا حرفه‌ای به این مبحث پرداخته شده است و بعد از تهیه این دوره به دیگر دوره‌های آموزشی نیاز نخواهید داشت.


سخن آخر:

در این مقاله سعی شد به طور کلی لینک‌های nofolow بررسی شود. استفاده از این لینک‌ها در موارد مختلفی می‌تواند تا حد بسیار زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذار باشد. همچنین می‌تواند موجب افزایش ترافیک سایت شما شود. استفاده از لینک‌های nofolow حتی می‌تواند موجب تکمیل‌تر شدن صفحه شما شود. در ابتدای این مقاله به طور کلی نحوه nofollow کردن لینکهای خروجی سایت بررسی شد.

بهتر است استفاده از لینک‌های خروجی وبسایت خودتان را به یک کارشناس سئو بسپارید چرا که می‌تواند در رتبه‌بندی وبسایت شما تا حد بسیار زیادی تاثیرگذار باشد. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرا ت ما را از انتقادها و پیشنهادهای خودتان با خبر کنید. شاد و موفق و پیروز باشید.

مطالب زیر را حتما بخوانید

اینماد چیست؟ چگونه اینماد بگیریم؟

اینماد یک نماد الکترونیک است که دریافت آن موجب افزایش اعتماد کاربران به و‌بسایت شما خواهد شد. تا دریافت آن...

رازهایی برای افزایش بازدید سایت به صورت ارگانیک

معمولاً در مقالات مختلف برای افزایش بازدید سایت، روش‌های کلی مثل بهبود تجربه کاربری، محتوا و… گفته‌ می‌شود که اجرا...

تفاوت‌ قالب‌های اختصاصی و آماده برای وب‌سایت

چه زمانی از قالب اختصاصی استفاده کنیم؟ چرا بسیاری از وب‌سایت‌ها از قالب‌های آماده استفاده نمی‌کنند؟

خطای 413 چیست؟ آموزش رفع خطای 413 در وردپرس

در این مقاله به رفع خطای 413 و پیغام Request entity too large می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید